Τα λάθη των μαθητών στο μάθημα

Σήμερα το πρωί ξεκίνησα κάπως έτσι το μάθημά μου στην ΣΤ':

«Ο Μάικλ Τζόρνταν είναι ο μεγαλύτερος μπασκετμπολίστας όλων των εποχών. Ήταν ο πρώτος σκόρερ και ο καλύτερος αμυντικός. Δεν έχει υπάρξει μπασκετμπολίστας τόσο καλός όσο αυτός. Κάποια στιγμή είπε:
"Έχω χάσει πάνω από 9000 σουτ στην καριέρα μου. Έχω χάσει πάνω από 300 παιχνίδια. Είκοσι έξι φορές με εμπιστεύτηκαν να πάρω το τελευταίο σουτ και το έχασα. Έχω αποτύχει ξανά και ξανά στη ζωή μου. Και γι' αυτό πέτυχα."

»Περιμένατε ο μεγαλύτερος μπασκετμπολίστας όλων των εποχών να έχει πάνω από 9000 άστοχα σουτ; Περιμένατε να έχει χάσει πάνω από 300 παιχνίδια; Περιμένατε να έχει αστοχήσει 26 φορές στην τελευταία επίθεση; Περιμένατε να λέει ότι έχει αποτύχει ξανά και ξανά; 

»Σας έχω ζητήσει από την αρχή της χρονιάς να μη φοβάστε όταν κάνετε λάθος. Με τα λάθη μαθαίνουμε. Όταν φοβάστε δεν έχετε αποτύχει εσείς· έχω αποτύχει εγώ. Γιατί είναι δικιά μου ευθύνη να σας πείσω να μη φοβάστε, να μοιράζεστε τα λάθη σας.

»Δεν ερχόμαστε στο σχολείο για να δείξουμε πόσα ξέρουμε· ερχόμαστε για να μάθουμε. Αν περάσει μια μέρα και δεν κάνετε ούτε ένα λάθος, σημαίνει ότι δε μάθατε τίποτα. Είναι μια χαμένη μέρα. Μπορώ όλους να σας ρωτήσω ποιο είναι το υποκείμενο στην πρόταση «Εγώ παίζω» κι όλοι να απαντήσετε σωστά. Όλοι το ξέρετε· μα κανείς δεν έμαθε τίποτα...

»Κάνω κάθε μέρα λάθη. Δεν τα καταλαβαίνετε τα περισσότερα γιατί δεν ξέρετε τη δουλειά μου. Προσπαθώ να συνηθίσω να ανακεφαλαιώνω το μάθημα στο τέλος, είτε εγώ είτε εσείς, μα πολλές φορές το ξεχνάω. Ή δε σας έχω πείσει ακόμα όλους να μοιράζεστε τα λάθη σας. Ελπίζω τουλάχιστον σήμερα να τα καταφέρω».

Σχόλια

Ο χρήστης Γρηγόρης Ζερβός είπε…
Θαυμάσιο το παράδειγμά σου, Γιάννη! Πολύ πετυχημένο! Θα το χρησιμοποιήσω κι εγώ στους μαθητές. Μπράβο για άλλη μια φορά για τα όμορφα και ουσιαστικά που μας προσφέρεις! Έχω την άδειά σου να το αναδημοσιεύσω;
Να είσαι καλά! Καλή συνέχεια σ' ό,τι κι αν κάνεις!
Ο χρήστης Γιάννης Μιχαηλίδης είπε…
Προφανώς! Σιγά μη ζητήσω και πνευματικά δικαιώματα!
Ο χρήστης Unknown είπε…
Πολύ όμορφη και ουσιαστική η προσέγγιση, Γιάννη!Κ εγώ θα το χρησιμοποιήσω!Διάβασα και άλλα κείμενα που έχεις γράψει στο blog σου και τα βρίσκω όχι μόνο εξαιρετικά ενδιαφέροντα αλλά και δοσμένα με απλό και ξεκάθαρο τρόπο!
Σ'ευχαριστώ για τις χρήσιμες αναρτήσεις σου!
Καλή συνέχεια!
Συναδελφικούς χαιρετισμούς από Εύβοια!

Ο χρήστης Γιάννης Μιχαηλίδης είπε…
Σε ευχαριστώ, Άννα!