Πόσα διαφορετικά εκπαιδευτικά λογισμικά χρειαζόμαστε;

Σε προηγούμενη ανάρτηση είχα γράψει ότι μου αρέσει η έλλειψη εϕαρμογών στο Ubuntu. Για την ακρίβεια μου αρέσει ο περιορισμένος αριθμός έτοιμων εκπαιδευτικών εϕαρμογών. Πολλές ϕορές δε, μιας και το Ubuntu χρησιμοποιείται για να αναστήσει παλιά μηχανήματα, κι αυτές που υπάρχουν δεν τρέχουν ικανοποιητικά. Ουσιαστικά ξεμένεις με τον επεξεργαστή κειμένου, τα λογιστικά ϕύλλα, το λογισμικό παρουσιάσεων.

Θες και κάτι άλλο; Όχι. Με αυτά μπορείς να κάνεις τα πάντα. Και κυρίως να δραστηριοποιηθούν οι μαθητές: να γράψουν κείμενα όλων των ειδών (παραμύθια, επιστημονική ϕαντασία, θεατρικά έργα, σχολικές εϕημερίδες, περιλήψεις, επιστολές, ιμέιλ, επιστημονικά κείμενα)· να δημιουργήσουν πολυτροπικά κείμενα (ακόμα και ο επεξεργαστής κειμένου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυτήν τη δουλειά)· να παίξουν με τη στατιστική (αυτό το παραμελημένο κομμάτι της ύλης των μαθηματικών που διδάσκεται όμως, σε αντίθεση με την υπόλοιπη ύλη, σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα) και την έρευνα· να λύσουν ανοιχτά μαθηματικά προβλήματα· να πειραματιστούν με τις μεταβλητές...

Δεν είναι θέμα λογισμικού, είναι θέμα εκπαιδευτικών απόψεων. Να θεωρείς σημαντικό από τη μια να μάθουν οι μαθητές να χειρίζονται τα συγκεκριμένα λογισμικά και από την άλλη να ξεϕύγεις από τον μονόλογο, την παραδοσιακή ϕωτοτυπία και να πας αλλού, σε άλλα λημέρια... κάποιες φορές άγνωστα και σε σένα.

Σχόλια