4 Απριλίου 2011

Διδασκαλία Ιστορίας

Ένας ωραίος τρόπος για να παραδώσεις το επόμενο μάθημα στην Ιστορία είναι να δώσεις στους μαθητές το κείμενο της επόμενης ενότητας έχοντας ανακατέψει προηγουμένως τις παραγράφους. Τα παιδιά πρέπει να βρουν τη σωστή σειρά. Για να γίνει πιο εύκολη η άσκηση μπορούμε να τους επιτρέψουμε να κόψουν τις παραγράφους, ώστε να τις ανακατεύουν πιο εύκολα.

Στην τάξη μου (εδώ θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τη συγκεκριμένη μέθοδο) βάζω τους μαθητές να δουλέψουν αρχικά μόνοι τους και στη συνέχεια να συνεργαστούν με το διπλανό τους συγκρίνοντας τις δουλειές τους. Ακολουθεί μια συζήτηση με όλη την τάξη στην οποία οι μαθητές παρουσιάζουν τις απόψεις τους αιτιολογώντας τες. Καλό είναι όταν ένας μαθητής εκφράζει κάποια αντίθετη άποψη να αναφέρει πρώτα την άποψη του συμμαθητή του, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι την κατάλαβε.

Φυσικά, όλη η δουλειά γίνεται για να αιτιολογήσουν οι μαθητές τις απόψεις τους. Συνήθως προτείνουν κάποιον κειμενικό δείκτη ή προβλέπουν ποια πρέπει να είναι κατά τη γνώμη τους η συνέχεια, με βάση αυτά που γράφει η προηγούμενη παράγραφος. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο εντοπισμός της πρώτης παραγράφου, αφού οι μαθητές ουσιαστικά καλούνται να βρουν τον πρόλογο του κειμένου.

Αναρωτιέστε πώς θα φτιάξετε το αρχικό κείμενο; Δυστυχώς, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει τα βιβλία σε pdf και δεν μπορείς να τα επεξεργαστείς. Ευτυχώς, όμως, εδώ (ας είναι καλά ο Σωτήρης) βρίσκεις τα σχολικά βιβλία σε αρχεία του Word και έτσι μπορείς να τα επεξεργαστείς πολύ εύκολα.