24 Φεβρουαρίου 2008

Ενσωμάτωση μαθητών στην τάξη με Μαθησιακές Δυσκολίες

Συνήθως σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες προτείνονται εξατομικευμένα προγράμματα διδασκαλίας. Δυστυχώς, όμως, πολλές είναι οι περιπτώσεις των μαθητών που αντιδρούν επειδή νιώθουν αποκομμένοι από την υπόλοιπη τάξη. Μια τέτοια περίπτωση αντιμετωπίζω κι εγώ φέτος.


Έχω δύο μαθητές στην Ε΄ τάξη στους οποίους προσπαθώ να διδάξω, εδώ και κάμποσο καιρό, προπαίδεια. Ο ένας αντιδρά σ’ αυτές μου τις ενέργειες, καθώς δεν του αρέσει που είναι αποκομμένος από τους υπόλοιπους μαθητές. Για να ξεπεράσω αυτές τις δυσκολίες δοκίμασα κάτι διαφορετικό. Αντί να κάνω την προπαίδεια με τον παραδοσιακό τρόπο ή μέσω παιχνιδιών, αποφάσισα να την κάνω χρησιμοποιώντας τον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση των κλασμάτων ή το εμβαδό των γεωμετρικών σχημάτων, αξιοποιώντας δηλαδή το αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης του. Περιέργως, αυτό αύξησε το ενδιαφέρον του για το μάθημα και δε νιώθει πλέον τόσο απομονωμένος από τα άλλα παιδιά. Αρκετές φορές, μάλιστα, επιλέγει ο ίδιος αν θα ασχοληθούμε με τα κλάσματα ή το εμβαδό.


Αυτό που με προβληματίζει είναι πώς θα μπορούσε να διευρυνθεί αυτή η πρακτική και σε άλλες αδυναμίες μαθητών, ούτως ώστε αυτά τα παιδιά να πάψουν να αισθάνονται ξεκομμένα από το σύνολο.

7 Φεβρουαρίου 2008

Επαγγελματικό κύρος

Η κόρη ενός γνωστού μου δικηγόρου βρίσκεται στην Γ΄ Λυκείου και οι γονείς της προβληματίζονται φυσικά για το ποιες σχολές θα δηλώσει. Έτυχε να κουβεντιάσω το θέμα μαζί τους και τόλμησα, αφελώς, να ξεστομίσω σαν μια πιθανή επιλογή και τα παιδαγωγικά τμήματα. Εισέπραξα αμέσως ειρωνικά μειδιάματα. Αν και τα παρέβλεψα, στιγμιαία με ενόχλησαν. Ωστόσο, μετά από λίγη ώρα αναρωτήθηκα: «Τι μπορεί να προσφέρει το επάγγελμά μας σε κάποιον που έχει μάθει να ζει με πολύ χρήμα και να επιζητεί την κοινωνική άνοδό του; Γιατί ένας ευφυής και φιλόδοξος νέος άνθρωπος να επιλέξει να εργαστεί στην εκπαίδευση και όχι στη βιοτεχνολογία ή στην πληροφορική; Τι όραμα του προσφέρει ο κλάδος μας; Ακόμα και αν πληροφορηθεί για τις συγκινήσεις του επαγγέλματός μας, αυτές πώς να αντιπαλέψουν την έλλειψη κύρους και κοινωνικής αναγνώρισης ή τις μειωμένες οικονομικές απολαβές;»


Πριν προσάψουμε στη συγκεκριμένη οικογένεια ελιτισμό, μήπως θα ήταν καλύτερο να αναρωτηθούμε με πόση περισσότερη όρεξη θα δουλεύαμε αν είχαμε την κοινωνική αναγνώριση και τα εισοδήματα που μας πρέπουν;

6 Φεβρουαρίου 2008

Κείμενα σχετικά με τις Μαθησιακές Δυσκολίες

Στην ιστοσελίδα Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπάρχουν τρία πολύ ενδιαφέροντα ηλεκτρονικά βιβλία που αναφέρονται στις Μαθησιακές Δυσκολίες. Το τρίτο δε αναφέρεται στην εκπαιδευτική αντιμετώπιση αυτών των παιδιών.