Σταθμισμένα τεστ για Μαθησιακές Δυσκολίες

Το περασμένο Σάββατο διοργανώθηκε μια ημερίδα στην Πάτρα που αφορούσε στην κατασκευή και στάθμιση 12 διερευνητικών – ανιχνευτικών εργαλείων (κριτηρίων) των μαθησιακών δυσκολιών. Για όσους δε γνωρίζουν, στην Ελλάδα δεν υπήρχε μέχρι την εμφάνιση αυτών των εργαλείων κάποιο σταθμισμένο τεστ, μέσω του οποίου θα μπορούσε να γίνει η αξιολόγηση των παιδιών από το ΚΔΑΥ. Από τώρα και στο εξής ένας αξιολογητής μπορεί να ξέρει με ακρίβεια το επίπεδο ενός μαθητή σε σχέση με τους υπόλοιπους στην Ελλάδα και να μην έχει απλώς μία αόριστη εικόνα.

Ενθουσιάστηκα πραγματικά από τη δουλειά που παρουσιάστηκε. Πρώτη φορά είδα κάτι τόσο εντυπωσιακό στην ελληνική εκπαίδευση, και όσον αφορά στην ποιότητα της ημερίδας –οι εισηγήσεις ήταν σύντομες και περιεκτικές, ενώ τηρήθηκε και το χρονοδιάγραμμα– αλλά και όσον αφορά στην καθεαυτό εργασία.

Χαρακτηριστικά αναφέρω τα εργαλεία 11 και 12 που πιστεύω πως εντυπωσίασαν και τους περισσότερους παρευρισκόμενους. Πρόκειται για δύο τεστ που σκοπό έχουν την αξιολόγηση του μαθητή από μη ειδικούς. Απλώς ο εξεταζόμενος μαθητής κάθεται μπροστά από έναν υπολογιστή και κάνει το τεστ χωρίς την παραμικρή βοήθεια από κανέναν. Ο χρόνος εξέτασης διαρκεί ως επί το πλείστον μτάχυία διδακτική ώρα, ενώ ο υπολογιστής δίνει στο δάσκαλο μία αναφορά στην οποία φαίνονται αδρομερώς οι αδυναμίες του μαθητή. Με βάση τα αποτελέσματα ο δάσκαλος κρίνει αν πρέπει ο μαθητής να παραπεμφθεί στο ΚΔΑΥ ή όχι.

Ένα άλλο ενδιαφέρον εργαλείο είναι το 7. Το συγκεκριμένο τεστ συμπληρώνεται εξολοκλήρου από το δάσκαλο και με βάση τις απαντήσεις του, προκύπτουν οι πιθανότητες ο μαθητής να έχει Μαθησιακές Δυσκολίες.

Διάχυτη ήταν, δυστυχώς, η ανησυχία για την αξιοποίηση αυτών των εργαλείων. Μόνιμη επωδός στα χείλη των εισηγητών ο φόβος τους για τη μη χρησιμοποίηση των κριτηρίων.

Ελπίζω να διαψευστούν.

Σχόλια

Ο χρήστης ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε…
Πολύ πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις! Τα 12 αυτά εργαλεία τα ακούω άπό καιρό και περιμένω πώς και πώς να τα δω κι από κοντά.
Ο χρήστης Γιάννης Μιχαηλίδης είπε…
Έχει ειπωθεί πως εκτός από την επιμόρφωση 200 ατόμων πάνω σ' αυτά τα εργαλεία θα ακολουθήσει και μια δεύτερη επιμόρφωση ακόμα περισσότερων εκπαιδευτικών, ψυχολόγων κ.τ.λ.

Για να δούμε...
Ο χρήστης ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε…
Μακάρι να γίνει κάτι τέτοιο! Οδυσσέα , εξαιτίας της αφηρημάδας μου ξέχασα να σε ρωτήσω για το σεισμό που έγινε εκεί , αλλά για να απαντάς υποθέτω πως όλα είναι υπό έλεγχο...
Ο χρήστης Γιάννης Μιχαηλίδης είπε…
Ευτυχώς δεν είχαμε σοβαρά προβλήματα στην Πάτρα. Βέβαια ήταν ο πιο δυνατός σεισμός που έχω ζήσει στην Πάτρα.
Ο χρήστης Ανδρέας είπε…
Να συμπληρώσω εδώ ότι υπεύθυνος για τα 12 αυτά σταθμισμένα τεστς ήταν ο καθηγητής του παιδαγωγικού Πάτρας κος Πόρποδας ο οποίος έχει αντικείμενο διδασκαλίας την "ψυχολογία της μάθησης" και όχι μόνον και στο παρελθόν έχει δώσει δείγματα γραφής με πρωτοποριακές ιδέες και θέσεις.Κάποτε ήμουν αποσπασμένος στο Παιδαγωγικό τμήμα και θήτευσα για ένα χρόνο κοντά του.Εκείνο που μου είχε κάνει εντύπωση ήταν το "ταχυστοσκόπιο", ένα διαγνωστικό εργαλείο που χρησιμοποιούσε η ομάδα πόρποδα και με το οποίο μπορούσαμε εύκολα να διαγνώσουμε τυχούσες γλωσσικές αδυναμίες των παιδιών-μαθητών.
Ανδρέας
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Για την αποκατάσταση της πλήρους αλήθειας, ο κ. Πόρποδας (ο οποίος όντως είναι από τους σημαντικότερους επιστήμονες στο χώρο των ΜΔ) είναι ο γενικός υπεύθυνος. Τα επιμέρους εργαλεία αναπτύχθηκαν και από άλλα Τμήματα της χώρας, όπως το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Βόλου, Το Ψυχολογικό του Ρεθύμνου, το Ψυχολογικό της Αθήνας κλπ.
Υπάρχει σημαντικό υλικό από πολλούς ανθρώπους στο χώρο για να βοηθήσει εμάς τους δασκάλους. Το θέμα είναι εάν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο θα το χρησιμοποιήσει με "έξυπνο" τρόπο.
Γιώργος